2.1.1 Registrere salg

Estimated reading: 2 minutes 160 views

Vil du endre språk til Engelsk, går du inn i «Innstillinger» > «Normal» > bla ned til bunnen og bytt språk til Engelsk under «System Language».

Slå inn varer: Enten velg direkte på produktknapper, eller bruk søkefunksjon øverst til venstre for å slå inn ønsket vare, eller skann produktet om du bruker strekkode.

Produktene vil deretter legge seg i oversikten på høyre side og man kan se totalpris under.
– Dersom man vil gi rabatt på ett produkt – må man trykke på selve produktet i oversikten.
– Vil man gi rabatt på hele ordren, velger man rabattknappen i oversikten.
– Dersom man vil registrere salg på et kunde må man trykke øverst på «Kunde» eller + tegnet ved siden av for å legge til kunde.
For å gå videre til betaling, trykker man på den blå knappen nede i høyre hjørne.

Deretter kommer man til betalingsbildet. Her står totalbeløp på venstre side.
For å gjennomføre betaling, trykker man på ønsket betalingsform på høyre side.
NB! Betalingsformer kan endres i Backoffice under Oppsett -> Kasse -> Betalingsmetoder.

Skal man dele beløpet mellom to betalingsformer så slår man inn f.eks. 200 under beløp, velger deretter den første betalingsform, så regner kassesystemet automatisk ut gjenværende sum for neste betaling.

Tar man betalt med kontanter, vil det være å endre beløpet i betalingsbildet som trigger veksel på skjermen. Da kommer det opp en rubrikk hvor det står hva kunden skal ha i veksel.