Gjennomføre- Salg | Retur | Kunde

2.1.4 Registrere Retur

Estimated reading: 1 minute 216 views

Retur i ProTouch: Skanning av orginal salgskvittering eller hopp over.

Når du gjør en retur i ProTouch kan du gjøre dette på to måter:
Trykk «Retur» nederst i salgsbildet 

Når det er satt til returmodus gjør en av følgende:

  1. Skanne strekkoden på den originale salgskvitteringen eller taste inn ordrenummeret.
    Ordrenummeret kan også hentes fra BackOffice under CRM > Kvitteringer eller CRM > Ordre

  2. Ordrenummeret kan også hentes fra BackOffice under CRM > Kvitteringer eller CRM > Ordre

  3.  Velge «Hopp over» og legge inn produktene manuelt

Deretter velger man ønsket måte for tilbakeføring med betalingsknappen, den blå knappen nede i høyre hjørne. Man kan «Gi kontanter», «Gi tilgodelapp», eller velge «Bankoverføring» for kreditnota hvis du har ordre/faktura-modulen.

Er originalsalget betalt med terminal vil ProTouch spørre om du vil tilbakeføre dette på kort. Merk! Beløpet må stemme med originalsalget. Man kan ikke returnere deler av salget eller legge på noe i tillegg til returen.

Om du ikke har integrert terminal, vil ProTouch foreslå å returnere mot Terminal (manuell), men opplyse om at tilbakeføring av penger må skje manuelt. *For retur til BankAxept, ta kontakt med din bank.