Finn svaret på spørsmål vi ofte får fra våre kunder:

Har du spørsmål som du ikke finn svar på her, ta kontakt med Amendo Support.

Ja. Alle regnskapspliktige bedrifter må gjennomføre en varetelling ved årsslutt. Dette er nødvendig for at regnskapet skal kunne ferdigstilles. Tidspunkt for varetellingen bør være så nære regnskapsmessig årsslutt som mulig, slik at regnskapet blir korrekt.

Nei, dette lagres ikke noe under aktiviter under rapporter backoffice – Kun i varetellingen.

Da vil man ikke få helt rikgtige rapporter, og må eventuellt gjøre en manuell jobb ved siden av systemet. f.eks lage en egen excel rapport.

Ja, det er det vi anbefaler

 Se manual for varetelling, velg om man skal sette til 0 eller la det være som det er. (ikke gjør noe)

Gå til manual

Nei, i utgangspunktet ikke, men kan hente ut lagerliste, så ta ut rapport for produkt, og trekke i fra.(manuell jobb utenfor systemet)

Backoffice er vårt kraftfulle skybaserte administrasjonsverktøy
hvor alt innhold til kassen/kassepunktene administreres. Det vil si
at den er tilgjengelig fra alle enheter som har tilgang til internett.
Det kreves at javascript er aktivert og at cookie tillates. Vi
anbefaler å alltid benytte nyeste versjon av nettleserne Google
Chrome eller Mozilla Firefox.

NB! Ikke supportert for Safari ( Apple )

Da må du ta i bruk Komboprodukt (Modul).

Har du denne aktivert, vil du kunne opprette komboprodukter fra bo.tellix.no (Backoffice)
Dette er produkter som kan bestå av flere underprodukter, og dermed bruker for å få verdifull lagerstyring.

Se forøvrig dokumentasjon her

Du må ha aktivert ordremodul. Ta kontakt med support dersom du ønsker å teste
modulen.
Når du har aktivert modulen, kan du logge deg på Backoffice og trykke på «CRM» i
menyen til venstre og deretter velge «Ordre». Der har du mulighet til å lage ordre,
som kan hentes opp i kassen og gjøres opp der.
De hentes opp via knappen i kassebildet som heter «Hent Ordre». Der vil du få opp
en liste over alle dine siste ordre som ikke er gjort opp.

Dette kan du gjøre under «Katalog» og «Kampanjer»/»Kvantumsrabatt». Ta kontakt
med support om du trenger hjelp med å sette opp dette.
1: For å sette opp kampanje, velger du «Opprett Kampanje» hvor kan du velge hvilken
tidsperiode det skal gjelde og hvilke produkter som skal ha den nevnte rabatten.
2: For å sette opp kvantumsrabatt trykker du «Legg til ny» øverst i høyre hjørne.
Deretter kan du enkelt følge feltene for å velge hvilke produkter som skal få denne
rabatten aktivert.
Eksempel: Du setter opp et produkt og velger antall hvor rabatt skal gjelde. Dersom
det blir slått inn 3 av dette produktet på kassen, så vil det tredje produktet bli
registrert med f.eks. 100% rabatt. Dette kan også settes opp i en gitt periode.

https://bo.tellix.no/login
Brukernavn og passord skal du ha fått tilsendt fra vår support.

Logg deg på Backoffice: https://bo.tellix.no/login med ditt brukernavn og passord.
Trykk på «Oppsett», «Kasse» og deretter «Produktknapper» så får du opp kassebildet
hvor du kan endre hvordan produkter og kategorier vises på kassen.

Sjekk at kassen er tilkoblet nett. I hovedmenyen i ProTouch vil det stå «Offline» med
rød skrift, dersom kassen ikke er tilkoblet nett. Kassen vil automatisk hente
informasjon fra Backoffice når den blir tilkoblet nett

Logg deg på Backoffice: https://bo.tellix.no/login med ditt brukernavn og passord.
Trykk på «Katalog» i menyen til venstre og deretter «Produkter». Der får du opp alle
produktene som ligger inne i systemet. Der kan du legge til nye eller endre
eksisterende knapper ved å trykke på de.
Les eventuelt artikkel her for mer informasjon

Dersom betalingsterminalen mister kontakt med datanettverket, enten LAN,Wifi, 4G vil terminalen gå i reserveløsning. Sjekk internett oppkobling.

Under reserveløsning perioden vil alle transaksjoner forbli lagret i terminalen, og blir normalt overført med en gang terminalen er koblet på nett igjen. Reserveløsningskvitteringer må tas vare på, og er å betrakte som kontanter inntil avstemming av ditt oppgjør er utført.

Kontrollprosedyre for brukersted ved bruk av BankAxept reserveløsning finner du her

Følgend feilmeldinger i displayet:

  • Tampered state
  • Security alert
  • Initial keys have not been loaded

Årsaken til disse feilmeldingene forårsakes av slag, søl eller annen skade.

I disse tilfellene må terminalen byttes, ta kontakt med support 

Fungerer ikke:
Dette er noe som må aktiveres på telefonen, og støttes på alle våre betalingsterminaler, om det ikke virker eller sluttet – ta kontakt med Support.

Dersom du oppdager feil i betalings transaksjoner på din betalingsterminal:  

  • Beløpet er feil i forhold til hva som skal betales i kassen, da må du kontakte support – vi vil  hjelpe deg videre i prosessen
  • Kort som ikke vil la seg betale, og du har kort avtale: Kontakt > NETS telefonnummer 91 50 89 89

Dersom du benytter ladestasjon til terminalen og den har sluttet å fungere, prøv å sette ladekabelen direkte inn i terminalen. Dersom terminalen nå lader tyder det på at ladestasjonen er defekt. –  dette skyldes gjerne slitasje eller andre type skade og søl. Hvis terminalen nå ikke lader tyder det på at strømforsyningen er defekt – Ta kontakt med Support  

Ingen transaksjoner blir borte, de kommer på neste avstemming.

Alt du trenger å finne om transaksjoner og avregninger på din betalingsterminal  – Klikk her

Venter på kasse tilkobling

Ditt kassesystem har høyst sannsynliug fått ny IP adresse. Dette kan du enkelt ordne selv – Gå til oppsett og konfigurering av betalingsterminal

Nei – vi tar ingenting per transaksjon. Det er kun gjennom tredjepartleverandører (kredittkort, checkout for nettbutikk o.l.) at kunde vil bli belastet sum. Vi forhandler også priser på vegne av alle våre kunder, som gjør oss konkurransedyktig på pris.

Sjekk at kassen er tilkoblet nett. I hovedmenyen i ProTouch vil det stå «Offline» med
rød skrift, dersom kassen ikke er tilkoblet nett. Kassen vil automatisk hente
informasjon fra Backoffice når den blir tilkoblet nett.

Trykk CTRL+ALT+DELETE og deretter «Prosesser». Dersom «PT CLIENT» eller «ProTouch»
kjører, prøv å tvinge avslutning/avslutt prosess for deretter å starte på nytt.
Dersom det ikke fungerer, prøv å starte selve kassen på nytt.
Se også etter Windows oppdateringer.

Sjekk at alle strømkabel er ordentlig koblet til. Sjekk også uttaket i veggen.
Dersom det fremdeles ikke fungerer – kontakt vår support for feilsøking. Det kan
være at strømadapter har røket.

Se oversikt i Backoffice under menyen «Hjelp». Ta kontakt med Salg eller Support for å aktivere moduler.

Shopify, WooCommerce, Magento, Miinto og Retailhub.

Vi anbefaler at dette gjøres i samarbeid med vår support. Det må først være
aktivert fra vår side før du får det opp i Backoffice.
Logg deg på https://bo.tellix.no/login
Trykk deretter på «Oppsett» i menyen til venstre og deretter «Integrasjoner» og du
skal få opp dine bestilte integrasjoner.

test

Gå inn i Backoffice. Trykk på “Rapporter” i menyen og velg “Integrasjonslogg”. Her vil du se eventuelle feilmeldinger som du kan bruke for å se mulig feilårsak. To mulige årsaker for feilmeldinger i overføringen mellom protouch og regnskapsystemet er:

  • Kontooppsett er ikke riktig ført, gå over disse og sjekk at disse stemmer, at mva kode felt som ikke er i bruk, ikke er fylt ut ( Blank )
  • Overføringer som er satt til låste perioder, vil feile fordi Protouch prøver å rette opp i en feil i en ferdigført periode. Endre dato for eksportering fra Protouch til Regnskapsprogram til en nyere dato – Dette vil sørge for at overføringen ikke stopper opp.

Vi anbefaler at dette gjøres i samarbeid med vår support. Det må først være
aktivert fra vår side før du får det opp i Backoffice.
Logg deg på https://bo.tellix.no/login
Trykk deretter på «Oppsett» i menyen til venstre og deretter «Integrasjoner» og du
skal få opp dine bestilte integrasjoner.
NB! Husk at man må sette opp Kontoplan før man aktiverer regnskapsintegrasjon.
For å finne kontooppsett velg «Oppsett» -> «Generelt» og «Kontooppsett».

Ja. Alle regnskapspliktige bedrifter må gjennomføre en varetelling ved årsslutt. Dette er nødvendig for at regnskapet skal kunne ferdigstilles. Tidspunkt for varetellingen bør være så nære regnskapsmessig årsslutt som mulig, slik at regnskapet blir korrekt.

Nei, dette lagres ikke noe under aktiviter under rapporter backoffice – Kun i varetellingen.

Da vil man ikke få helt rikgtige rapporter, og må eventuellt gjøre en manuell jobb ved siden av systemet. f.eks lage en egen excel rapport.

Ja, det er det vi anbefaler

 Se manual for varetelling, velg om man skal sette til 0 eller la det være som det er. (ikke gjør noe)

Gå til manual

Nei, i utgangspunktet ikke, men kan hente ut lagerliste, så ta ut rapport for produkt, og trekke i fra.(manuell jobb utenfor systemet)